Kunstroute Ridderkerk bestaat dertig jaar

Dit jaar heeft de Kunstroute Ridderkerk een extra feestelijk tintje. De stichting bestaat namelijk dertig jaar.

In het weekend van 22 en 23 april 2023 kunt u achttien deelnemende kunstenaars en drie gastexposanten bezoeken op tien locaties waar zij hun werk exposeren. Neem vooral ook een kijkje bij de overzichtstentoonstelling van 17 april tot 12 mei in het gemeentehuis. Ridderkerk is rijk aan kunst. Van schilderijen, grafiek, glas, keramiek, sieraden en foto’s tot aan hoeden en andere kunst.

Op diverse plekken in Ridderkerk kunt u begin april een boekje bemachtigen waarin alle exposanten worden genoemd. Ook vindt u daarin een plattegrond en de adressen waar de kunstenaars in het weekend van Kunstroute Ridderkerk exposeren. De kunstenaars ontvangen u graag op 22 en/of 23 april.

Geschiedenis

In 1993 was er al sprake van een eerste Kunstroute langs de etalages en winkels ter gelegenheid van de Ridderfeesten. Nadien volgde bijna jaarlijks het kijkje in de keuken van de Ridderkerkse kunstenaars in hun ateliers, bij galeries en andere expositielocaties.

Al snel na de oprichting door Netty van Rotterdam, in samenwerking met Henk en Ine Jansen, is de Kunstroute Ridderkerk uitgegroeid tot een vast terugkerend kunstevenement dat door veel mensen wordt bezocht en gewaardeerd. De grote diversiteit in kunstvormen draagt zeker bij aan het succes van dit jaarlijkse evenement.

Op verzoek kunt u het boekje van de Kunstroute digitaal ontvangen. Stuur hiervoor een e-mail naar ingrid@kunstrouteridderkerk.nl met vermelding van uw naam.