Landelijke Compostdag ook in Ridderkerk

Bedankt dat u het afgelopen jaar weer heel veel groente-, fruit- en tuinafval (gft) apart heeft gehouden van het restafval! Als bedankje krijgt u zaterdag 30 maart van de gemeente Ridderkerk gratis compost. U moet het alleen wel even zelf komen scheppen.

Van 8.30 tot 15.00 uur ligt de compost voor u klaar bij De Gorzen (De Gorzenweg 79). Wees er op tijd bij, want op is op! En neem uw eigen schep, emmers, zakken of aanhangwagen mee.

Natuurlijke balans

Uw gft-afval wordt onder andere omgezet in compost. Deze natuurlijke bodemverbeteraar is perfect voor uw tuin. Gemengd met tuinaarde is zo’n laagje geschikt voor alle tuinplanten. Bloemen en planten groeien er beter door, het reguleert de waterhuishouding en zorgt voor een natuurlijke balans in de bodem. Daarnaast legt compost CO2 vast in de bodem, waardoor het niet vrijkomt in de lucht. Dat helpt in de strijd tegen de opwarming van de aarde.

Zaterdag 30 maart van 08:30 – 15:00 uur

Adres: De Gorzen, De Gorzenweg 79