Landelijke Compostdag

Inwoners van Ridderkerk kunnen zaterdag 25 maart 2023 weer gratis compost ophalen tussen 8.30 en 15.00 uur. Dat kan op de locatie De Gorzen aan Gorzenweg 79. Het is die dag Landelijke Compostdag.

Met deze actie bedanken Gemeente Ridderkerk en composteringsbedrijf Indaver inwoners voor hun bijdrage aan het scheiden van groente-, fruit- en tuinafval + etensresten (GFT+e). Uw verwerkte GFT+e krijgt u nu dus terug in de vorm van compost.

Compost is perfect voor gebruik in de tuin. Het stimuleert de groei van bloemen en planten op een milieuvriendelijke manier, reguleert de waterhuishouding en zorgt voor een natuurlijke balans in de bodem. Gemengd met tuinaarde is compost geschikt voor alle tuinplanten.

Neem uw eigen schep mee om zelf de compost te scheppen. U kunt gratis maximaal 50 liter (5 emmers vol) compost per huishouden ophalen. Op de locatie staan emmers waarin u de hoeveelheid af kunt meten. Wees er op tijd bij, want op is op.