Lezing ‘Over Kraaien en Blauwkaiers’ in bezoekerscentrum De IJsvogel

Op dinsdagavond 31 mei 2022 houdt Teun Rijsdijk een voordracht over oud Ridderkerk in Bezoekerscentrum de IJsvogel. Na het enorme succes van de voordracht van Koos van Nes over vlas hebben we nu een andere verteller gevonden om over de geschiedenis van Ridderkerk te vertellen.

Teun Rijsdijk zal het  voor de pauze vooral over de Kraaien van Rezoort hebben met veel verhalen uit de oude doos en herinneringen aan vlas en het werken bij van Nes.

In de pauze is er een fotopresentatie met mooie plekjes in Rijsoord.

Na de pauze komen de Blauwkaiers aan de beurt met verhalen en anekdotes uit de jeugd van Teun Rijsdijk. Het gaat o.a  over zijn schooltijd, de gewoonten en de kleding van  toen. Veel herinneringen uit de periode 1950-1960 zullen smakelijk weer tot leven gewekt worden.

Bezoekerscentrum de IJsvogel is open vanaf 19:00 uur en de presentatie begint op 19:30 uur, de lezing is rond 21:30 afgelopen en het bezoekerscentrum sluit om 22:00 uur. De toegang bedraagt €5,- waarvoor bezoekers ook een consumptiemunt krijgen.

Bezoekerscentrum de IJsvogel is te vinden aan de Waalweg 9a, naast de molen. Kom bij voorkeur op de fiets maar als je met de auto komt parkeer achter op de parkeerplaats bij de ingang van het Waalbos.

Ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan in 1935 van slagerij de Koning in Rijsoord kregen 321 huishoudens van werklozen 2,5 pond vlees. Op de foto boven het personeel van de winkel en 140 mannen waarvan 138 een pet op hebben. Jan met de pet, inderdaad!