Maak kennis met “Ouder-Kind buitensporten”

Samen met je kind of kleinkind sportieve activiteiten ondernemen is vaak lastig in te plannen. De lessen zijn of voor kinderen, of voor volwassenen terwijl het juist zo leuk is om samen dingen, zoals sporten, te ondernemen.

Mark Schouten van Sportief met Mark heeft meegedaan met de wedstrijd “Ridderkerk naar buiten”, die eerder dit jaar is uitgeschreven door Gemeente Ridderkerk en stichting Ravottuh. De uitdaging in deze wedstrijd was het bedenken van een leuke activiteit, voor meerdere doelgroepen, waardoor we meer naar buiten gaan. Mark heeft het idee ingediend voor buitensport trainingen die je samen met je (klein)kind kan gaan volgen. Hij is in de prijzen gevallen en de jury van deze wedstrijd heeft voor dit idee een prijs toegekend en daarmee middelen beschikbaar gesteld om een evenement te organiseren waarbij iedereen gratis kennis kan maken met deze manier van samen sporten.

Tijdens deze leuke buitentraining staan plezier en goede lichaamsbeweging centraal. De oefeningen zijn uitdagend voor zowel de volwassenen als de kinderen maar het spelelement wordt zeker niet vergeten. Bijvoorbeeld wedstrijdjes tussen de kinderen en de ouders. Of ga samen met je kind de strijd aan met een andere ouder en kind.

Woensdag 28 augustus kun je gratis kennis komen maken met de ouder-kind buitentraining in het Reijerpark. De les begint om 15:00 uur, we verzamelen om 14:30 uur op de parkeerplaats achter het Farel College aan de Kastanjelaan. Voor alle deelnemers zal er een gezonde snack en een flesje water beschikbaar zijn. Er zijn maar een beperkt aantal deelnemers mogelijk. Meld je daarom aan door een mailtje te sturen naar sporten@sportiefmetmark.nl of te bellen naar 06 456 067 39.

Er zal ook een post aanwezig zijn waar je meer informatie kunt verkrijgen. Meedoen is leuker maar alleen komen kijken en aanmoedigen kan natuurlijk ook!