Mannen van Ridderkerk een dag samen in Trefpunt Oost

Willem Klootwijk, vrijwilliger bij het Trefpunt Oost (Ridderkerk), is bezig met het organiseren van een dag speciaal voor de Ridderkerkse mannen. Deze zal plaatsvinden op zaterdag 5 oktober 2019 in het Trefpunt Oost.

De aanleiding

Op 8 maart vond in onze bibliotheek ‘AanZet’ de internationale vrouwendag plaats en Willem was als onschuldig mannelijk bezoeker daar om iets te printen binnengestapt. Hij werd het ‘slachtoffer’ van menig doordringende vrouwelijke blik en kreten “Héé, een man!” waren niet van de lucht. Zodoende ontstond bij hem het idee: vrouwen op 8 maart aan zet in bieb ‘AanZet’, maakt hij toch zeker van het Trefpunt een ‘mannentrefpunt’. Het idee werd nog versterkt door Eveline Freling (Facet Ridderkerk), zij vertelde hem dat het ‘best leuk’ zou zijn als hij iets voor enkele mannen zou organiseren. Na een uur zag Willem kans om te ‘vluchten’ en eenmaal thuis kwam hij er achter dat hij het printen vergeten was, mannen kunnen nu eenmaal geen twee dingen tegelijk, over een idee nadenken en printen lukt niet.

Waarom dit persbericht? Hij is op zoek naar enkele organiserende talenten m/V met die restrictie dat het gedeelte ‘V’ op 5 oktober het Trefpunt Oost dient te Vermijden, sorry dames!

Bij deze ook een oproep aan onze sportverenigingen, denkt u een demo van uw sport te kunnen geven? Denkt u er een kleine wedstrijd van te kunnen maken, kunt u iets dergelijks sponsoren?

Willem heeft zelf al een aantal activiteiten bedacht, denk aan accu heffen, jamsessie, poolen, spijkerslaan en een bierproeverij (0.0% met alcoholhoudend als optie).

Deze activiteiten en meer informatie kunt u vinden op de website www.mannenvanridderkerk.nl en daar kan per e-mail een stem op uitgebracht worden. Mits realiseerbaar gaan de activiteiten met de meeste stemmen door.

Mocht u zelf een geniaal idee hebben, geef dit door en dan kan de organisatie samen kijken of het mogelijk is. E-mailen kan naar: info@mannenvanridderkerk.nl

Mocht de dag slagen dan kan een herhaling wellicht wat vaker ergens in Ridderkerk gehouden worden. Alle ideeën hier omtrent, maar vooral helpende handen, zijn welkom! MANNEN van RIDDERKERK: JOIN THE CLUB!