Mantelzorgpluim aanvragen

Bent u mantelzorger? Dan kunt u vanaf 1 april weer de mantel- zorgpluim aanvragen. De Pluim is een blijk van waardering voor mantelzorgers. De gemeente geeft deze uit in de vorm van een Ridderkerkpas met een tegoed van € 75,-.

Alle mantelzorgers ontvangen de Pluim in november 2019 in de ‘Week van de Mantelzorg’. Staat u al geregistreerd als mantelzorger? Dan hoeft u niets te doen. U krijgt hem automatisch. Vraagt u hem nu voor het eerst aan, dan krijgt ook u (zolang u mantelzorger bent) de Pluim aanstaande november en de daaropvolgende jaren vanzelf thuis.

Cadeautje

De Ridderkerkpas werkt hetzelfde als een giftcard. De pas is bij een aantal winkels in Ridderkerk te gebruiken. Na activatie is de pas twaalf maanden geldig. Als mantelzorger vraagt u de Pluim samen met de zorgvrager aan. U kunt het aanvraagformulier online invullen of afhalen bij de receptie in de hal van het gemeentehuis (Koningsplein 1) of Karaat Mantelzorg (Schoutstraat 5). Stuur het formulier op of breng het langs bij Karaat Mantelzorg.

Meer weten? www.ridderkerkpas.nl en www. karaatmantelzorg.nl of neem contact op met Mineke Boon of Esther de Meza: (0180) 763 717 / info@karaatmantelzorg.nl.