Mart Hoogkamer zingt op Koningsplein

Op zaterdag 10 september 2022 komt Mart Hoogkamer zingen op het Koningsplein tijdens de RadioNL Zomertoer, die wordt georganiseerd door de SER. Met zijn megahit ‘Ik ga zwemmen’ van vorig jaar brak deze spontane volkszanger door als artiest bij het grote publiek.

De discussie over een fontein voor kinderen op het Koningsplein willen we niet verder aanvullen met de komst van een zwembad tijdens dit muzikale feestje, maar je weet maar nooit.

Mart Hoogkamer kreeg bekendheid na zijn deelname aan Holland’s Got Talent in 2016. Zijn authentieke optredens in de talentshow blijven niet onopgemerkt in de media en met het nummer ‘Liefde’ van Willy Alberti raakt hij de harten van velen. Niet alleen door de jury, maar ook door de familie Alberti zelf wordt Mart de nieuwe Willy Alberti genoemd. Dat leidt tot een bijzondere samenwerking: in september 2016 brengt hij samen met Willeke Alberti de single ‘Lachen, Beetje Huilen’ uit.

Daarna volgden meer singles en een tv-optreden in de serie ‘4e Topper gezocht’, waarin hij tweede werd en ging hij op tournee met Willeke Alberti.  Na het opheffen van de lock-down in juli 2021 werd ‘Ik ga zwemmen’ uitgebracht en ging het dak er letterlijk af. Op 10 september komt Mart dus ook voor het eerst naar Ridderkerk.

Eerder konden we al bekend maken, dat Marco de Hollander, die de laatste editie van 2019 nog afsluiter was en met het publiek de polonaise liep op het Koningsplein, van de partij zou zijn. Ook is bekend dat de Wannebiezz en Helemaal Hollands acte de presence zullen geven op het mooie en gratis muzikaal feestje in Ridderkerk.

Meer namen van artiesten hopen we binnenkort bekend te kunnen maken.