Meedenken over nieuwe inrichting Sint Jorisplein

Wilt u meedenken over de inrichting van het Sint Jorisplein? Woensdag 30 maart is er tussen 18.00 en 20.30 uur een inloopbijeenkomst.

Buro Poelmans Reesink gaat voor de gemeente een schetsontwerp maken. Zij horen graag uw suggesties om van dit plein een laagdrempelig en toegankelijk dorpsplein te maken. In deze eerste bijeenkomst laat het bureau een aantal concepten zien voor de inrichting. Die sluiten aan op wat op eerdere avonden is opgehaald. Er worden in totaal drie bijeenkomsten gehouden.

U bent van harte welkom in de Ridderzaal bij Grandcafé Burgerzaken (Koningsplein 2). Het is een inloopbijeenkomst: u kunt tussen 18.00 en 20.30 uur langskomen op een moment dat voor u het beste uitkomt.

Het Sint Jorisplein is onderdeel van een belangrijke historische route in het centrum van Ridderkerk. Het plein heeft een belangrijke betekenis als knooppunt in het winkelgebied. Maar de uitstraling is gedateerd, zowel van de inrichting als van een deel van de bebouwing die eraan grenst. Eerder heeft de gemeente al globaal de wensen van bezoekers van het plein opgehaald. Nu gaat het bureau die uitwerken. Dat doen ze graag met uw inbreng: uw ideeën en suggesties zijn waardevol voor het ontwerp. Na de zomer zal de gemeenteraad het ontwerp vaststellen.

Aanmelden voor de bijeenkomst op 30 maart kan via j.zwinkels@ridderkerk.nl. Als u niet langs kunt komen, maar wel op de hoogte wilt blijven, dan kunt u dat aangeven via dit mailadres.