Moeite met gebruik van computer of smartphone?

Veel mensen hebben moeite met het gebruik van internet. U ook? U kunt voor gratis hulp terecht in de bibliotheek, ook als u geen lid bent.

We doen steeds meer online. Via onze computer of smartphone bestellen we producten en handelen we zaken af met instanties, zoals de gemeente.

Wekelijks kunt u vragen stellen tijdens het spreekuur Informatiepunt Digitale Overheid: op dinsdag van 13.00 tot 16.00 uur in bibliotheek Ridderkerk Centrum en op woensdag van 14.00 tot 16.00 uur bibliotheek Slikkerveer. U kunt daar eventueel aan de slag op een beveiligde computer. Op donderdag van 13.30 tot 15.00 uur is er Digitaal Inloopspreekuur in bibliotheek Ridderkerk Centrum.

Iets meer hulp nodig? De gratis cursus ‘Klik & Tik’ is er voor iedereen die wil leren omgaan met de computer en het internet. U leert stap voor stap typen, e-mailen, internetten en bestanden downloaden. Ook leert u over sociale media. Aanmelden kan in de bibliotheek.

Wethouder Fleur Stip: ‘We vinden het belangrijk dat iedereen volledig kan meedoen, ook online. Daarom werken we bijvoorbeeld doorgaand aan onze website, door onder meer gebruik te maken van eenvoudigere taal, minder tekst en het vergroten van de vindbaarheid.”

Digitale toegankelijkheid betekent dat iedereen, ook mensen met een beperking, volledig gebruik kunnen maken van websites en apps. In de Week van de Toegankelijkheid, van 3 tot en met 8 oktober 2022, wordt hier aandacht voor gevraagd.

Meer informatie: debibliotheekaanzet.nl/debiebhelpt. Aanmelden voor Klik & Tik kan ook via (088) 2425050.