(Na)Inschrijving 71e Avond4daagse Ridderkerk

De inschrijving voor de 71e editie van de Avond4daagse in Ridderkerk sluit maandag 6 mei om 16.00 uur. Na-inschrijven kan alleen op zaterdag 18 mei a.s. Tussen 13.30 en 16.30 uur bent u welkom in de Oudheidkamer aan de Kerksingel in Ridderkerk-centrum. Hier kunt u zich voor €7,50 inschrijven en uw startkaart ophalen. Ook kunnen de QR-codes omgewisseld worden voor de startkaarten. Zo komt u maandag goed voorbereid aan de start.

Start

De Avond4daagse Ridderkerk start op maandagavond 20 mei om 18.15 uur en de slotavond is donderdagavond 23 mei 2019.

Direct na het startschot dat om 18.15 uur gegeven wordt door burgemeester mevrouw Attema zullen de 10 km lopers starten gevolgd door de 5 km deelnemers. Zij lopen deze route individueel, in groepsverband of als Nordic-Walker. De route’s zijn te vinden op de website en in de App van de Avond4daagse Ridderkerk.

Op maandag, dinsdag en woensdag wordt er vertrokken vanaf de parkeerplaats in het Reijerpark. Op donderdagavond zijn start en finish op het Koningsplein in het centrum van Ridderkerk.

Thema

Naast alle feestelijkheden van vorig jaar wordt deze Avond4daagse weer ‘gewoon’ gelopen. Iedereen wordt uitgenodigd om de laatste avond aandacht te steden aan het thema ‘ Een reis rond de wereld’. Voor de meest originele uitdossing is een leuke attentie te winnen. Voor alle deelnemende groepen zijn er dit jaar 2 prijzen te verdienen. Een groepsprijs voor de 10 km en een groepsprijs voor de 5 km. De jury volgt en beoordeelt de groepen de gehele avond4daagse. Zij zullen o.a. letten op groepsgedrag, verkeersveiligheid, uitstraling en herkenbaarheid. Onderweg zingen en aandacht voor het thema tellen ook mee. Alle prijzen worden op donderdagavond tijdens de finale uitgereikt.

Finish!

Op donderdagavond 23 mei wordt de Avond4daagse met een gezellig pleinfeest afgesloten. Opa’s, oma’s, pappa’ en mamma’s, vrienden en familie kunnen op de ‘Snoepstraat’, (Schoutstraat) beloningen uitdelen aan alle deelnemers. Hier worden alle deelnemers muziekzaal ingehaald door  Muziekkorps de Harmonie uit Slikkerveer en DJ High-Tone.

Wandelvierdaagse Ridderkerk

Kunt u deze avonden niet lopen dan is er de mogelijkheid om deel te nemen aan de Wandelvierdaagse Ridderkerk. Deze wordt van 1 tot en met 4 juli 2019 in de middag georganiseerd vanuit de verzorgingshuizen Reyerheem en Riederborgh.

Beweegtrio

Sportieve Ridderkerkers die naast de Avond4daagse ook deel gaan nemen aan de Fietsvierdaagse en de Zwemvierdaagse kunnen zich inschrijven voor het Beweegtrio. Op de laatste avond van de Zwemvierdaagse worden zij door de gemeente en de organisaties van alle drie de vierdaagsen extra beloond en in het zonnetje gezet.

Actuele informatie over de Avond4daagse Ridderkerk is te vinden in de App, op de website www.avondvierdaagse-ridderkerk.nl , www.ser-ridderkerk.nl, facebook en twitter. Vragen kunnen gesteld worden via avond4daagserkerk@gmail.com. Like de facebookpagina en deel jouw leukste foto’s van onderweg!