Najaarsexpositie Kunstroute Ridderkerk

Vanaf 17 september kunt u weer genieten van kunst door Ridderkerkse kunstenaars, verbonden aan de Kunstroute Ridderkerk,  in de middenbeuk van het Gemeentehuis Ridderkerk.

Deze expositie staat in het teken van een afscheid. Afscheid van Netty van Rotterdam en Hans Ipskamp. Twee gedreven mensen en leden van de ballotagecommissie van de Kunstroute die door de jaren heen heel wat kunst voorbij hebben zien komen en hebben beoordeeld. U leest het goed, je wordt niet zomaar toegelaten tot de Kunstroute Ridderkerk. Daar gaat een strenge doch rechtvaardige beoordeling aan vooraf. In de afgelopen jaren hebben zij met hun inzet en brede kennis een grote bijdrage geleverd aan het kunst- en cultuurklimaat in Ridderkerk en omstreken. En daarmee de kwaliteit hoog weten te houden van de uiteenlopende kunst die u kunt bewonderen tijdens de diverse exposities die door de Kunstroute Ridderkerk worden georganiseerd.

Het grootste deel van de najaarstentoonstelling is dan ook aan hen geweid. Met werken speciaal aan hen opgedragen. Daarbij gaat achter ieder kunstwerk een persoonlijk verhaal schuil van de maker voor Netty en Hans.

De tentoonstelling in de middenbeuk van het gemeentehuis wordt op donderdagavond 10 oktober a.s. afgesloten met een bruisende ‘Finissage’. Oftewel een feestelijke afsluiting met een hapje en een drankje, waar Netty en Hans in het zonnetje zullen worden gezet. Een en ander muzikaal opgeluisterd met muziek van de band Jamz.

Naast dit afscheid wil de Kunstroute Ridderkerk ook een blik werpen naar de toekomst. Er worden plannen gesmeed om meer jonge mensen bij de Kunstroute te betrekken, de drempel te verlagen om bij een kunstenaar binnen te stappen en meer mensen met kunst in contact te brengen.  U zult in de toekomst  van ons horen met nieuwe initiatieven en mooie evenementen, want:

“Ieder kind is een kunstenaar. De moeilijkheid is er een te blijven als je groot wordt”  -Pablo Picasso-

Najaarsexpositie: 17 september t/m 10 oktober 2019, Middenbeuk Gemeentehuis Ridderkerk
Website: www.kunstrouteridderkerk.nl