Nel de Gelderdienst in Rijsoord: ‘Gevoelige snaren en zinvolle woorden’

Eenmaal per jaar is er in de Opstandingskerk in Rijsoord een bijeenkomst met een bijzonder karakter. Een aantal jaren geleden werd de mogelijkheid geschapen om uit de nalatenschap van Mevrouw Nel de Gelder aandacht te geven aan een onderwerp dat haar grote betrokkenheid bij kerk en cultuur tot uitdrukking brengt.

De keuze is dit jaar gevallen op het programma ‘Gevoelige snaren en zinvolle woorden’ door Ds. Evert van der Veen en Harold Kooij op de piano, een subtiele samenhang van inhoudsrijke woorden en verstilde muziek. Het thema is “Vertrouwen”.

Woorden uit de bijbel worden verbonden met een gedicht waarin vertrouwen op God doorklinkt. Na elk gedicht is er een ingetogen moment van muziek om de woorden te laten bezinken. Er zal deze avond poëzie klinken van o.a. Jacqueline van der Waals, Ad den Besten, Michel van der Plas en Inge Lievaart. Een uur van bezinning waarin woorden meer dan anders zeggingskracht hebben.

De bijeenkomst vindt plaats op 10 februari 2019 in de Opstandingskerk, Rijksstraatweg 95 te Rijsoord, aanvang 19.00 uur. Nadien is er koffie en thee en gelegenheid nog wat na te praten. De toegang is vrij.