Nieuwe Bibliotheek Ridderkerk centrum gaat bijna open

Op maandag 28 september 2020 opent Bibliotheek Ridderkerk centrum vanaf 13.00 uur haar deuren op de nieuwe locatie in het gemeentehuis. De Bibliotheek AanZet is erg blij met deze stap. Want, het nieuwe pand betekent een betere samenwerking met partners, een uitgebreider aanbod en een fijne plek voor alle inwoners van Ridderkerk. Kom dus snel een kijkje nemen in de nieuwe bieb aan het Koningsplein 1.

Meer bereik door samenwerking

De vernieuwde bibliotheek is er voor iedereen. Naast het lenen van boeken kun je in Bibliotheek Ridderkerk centrum terecht voor persoonlijke ontwikkeling, ontmoeting en ontspanning. AanZet wil hier inspireren, kennis delen en mensen helpen bij het vergroten van hun taal- en digivaardigheden. Want, iedereen moet mee kunnen doen in de samenleving. Samenwerken met partners staat daarbij centraal. Het nieuwe gezamenlijke onderkomen betekent een verbetering van deze samenwerking: korte lijnen, samen organiseren en elkaar aanvullen.

Te doen in de bieb

In de nieuwe vestiging is van alles te doen en te ontdekken. Voor jong en oud. De Nederlandse taal leren of zélf online dat formulier invullen? Kom dan naar het Taalcafé of het Digitaal Inloopspreekuur op het Ontwikkelplein. Op zoek naar prentenboeken en activiteiten voor de allerkleinsten, zoals de VoorleesHelden en de Baby Drive-in? Die vind je in de peuter- en kleuterhoek. En de Jongerenvloer is de plek voor iedereen vanaf 15 jaar. Voor advies en inspiratie én voor HipHop in je Bieb. Door de coronamaatregelen werden er tijdelijk minder activiteiten aangeboden. Nu start alles langzaam weer op én komen er nieuwe activiteiten bij. Want door de betere samenwerking met partners kan de Bibliotheek AanZet nog meer leuke dingen organiseren. Kijk op debibliotheekaanzet.nl/activiteiten voor een overzicht.

Kortingsactie
Ontdek nu extra voordelig wat de Bibliotheek AanZet jou te bieden heeft. Als lid kun je meer. Daarom ontvangen nieuwe leden t/m 31 december 2020 €7,50 korting op hun abonnement. En tot 18 jaar is een lidmaatschap zelfs helemaal gratis.

Route door het nieuwe pand

Om het bezoek aan de nieuwe bibliotheek nog leuker en makkelijker te maken, is er een plattegrond beschikbaar. Deze kun je ophalen bij de ingang van de bibliotheek. Met de route op de plattegrond kom je langs alle hoeken in de bibliotheek en vind je snel wat je zoekt. De actuele openingstijden en meer praktische informatie vind je op www.debibliotheekaanzet.nl/bibliotheek-ridderkerk-centrum. Graag tot ziens!