Open Studie Dag Oratoriumvereniging

Vanwege de feestelijkheden rondom het 100-jarig jubileum van Christelijke Oratorium Vereniging “Ridderkerk” (ofwel C.O.V.) november dit jaar, worden geïnteresseerden op zaterdag 11 mei in de Maranathakerk in Slikkerveer uitgenodigd voor een gezellige ochtend meedoen met een workshop ZANG of gewoon even binnenlopen en de sfeer te proeven van het zingen in een groot koor.

Een “Oratorium Vereniging” klinkt voor sommigen misschien hoogdrempelig, maar niets is minder waar. De koorleden zijn allen zangers die een grote liefde hebben voor het samen werken aan prachtige koorwerken en liederen. Een bont gezelschap van mensen met diverse (muzikale) achtergronden.

Vaak met een christelijke grondslag, maar iedereen is van harte welkom om met hen mee te zingen. Dat is ook het unieke karakter van de Christelijk Oratorium Vereniging “Ridderkerk”.

Vanaf 9.30 uur staat de koffie of thee met wat lekkers voor u klaar. Het ochtendprogramma start om 10.00 uur. Dan wordt een workshop ZANG georganiseerd en deze wordt gegeven door Mirjam Feijer, een bekende zangpedagoge voor het koor. Na afloop van de workshop wordt een lunch aangeboden.

Vanaf 13.00 uur start het middagprogramma en gaat het koor onder leiding van haar dirigent Hans Cok repeteren aan een paar losse koorwerken. U kunt dan meeluisteren of gezellig bij het koor komen staan en meezingen. Ook wordt er gewerkt aan het Paulus Oratorium van Felix Mendelssohn-Bartholdy. Dit prachtige werk wil het koor tijdens het jubileumconcert, zaterdagmiddag 16 november aanstaande, gaan uitvoeren.

Voor meer informatie over onze vereniging, zie de website www.covridderkerk.nl. De organisatie hoopt op een geslaagde koordag. Tot ziens op zaterdag 11 mei en wie weet vindt u het na deze Inloop Studie Dag wel leuk om lid te worden van de vereniging? Zij hebben die dag een leuke aanbieding voor u.

Voor meer informatie en het aanmelden voor de gratis workshop ZANG (eventueel met lunch) kunt u terecht bij Marja van der Ven meezingen@covridderkerk.nl