Opendag Scheeps-Modelbouw Vereniging Ridderkerk

De Scheeps-Modelbouw Vereniging Ridderkerk organiseert op zaterdag 30 maart een open dag in het verenigingsgebouw van ERHV “De Waal” te Ridderkerk-Rijsoord, gelegen aan de Vlasstraat 10.

De tentoonstellingsruimte zal gevuld worden met schaalmodellen van haar leden. Tevens wordt naast het clubgebouw een bassin van 10 x 7 meter opgebouwd en zullen de leden met hun varende modellen hierin kunnen varen. Kinderen tussen 6 en 12 jaar kunnen op de aangegeven tijden varen met kinderbootjes en proeven van dit fenomeen.

De vereniging doet jaarlijks mee aan diverse evenementen zoals de Pinkstermarkt en de braderie Riederborgh. Onder haar leden worden al vele jaren onderlinge wedstrijden gehouden met motorboten in het water aan de Rijnsingel in Bolnes. Hier wordt in de periode april t/m september zondags gevaren van 10.00 tot 12.00 uur, het zgn. parcoursvaren. Voor de zeilers binnen de vereniging is het vaarwater aan de Rijnsingel te klein, daarom zijn zij uitgeweken naar het Waaltje in Rijsoord. Hier wordt in het seizoen op zaterdagochtend bij het surf-gedeelte 6 keer per jaar gezeild van 10.00 tot 12.30 uur.

De niet-varende leden houden zich o.a. bezig met de bouw van historische houten modellen aan de hand van beschikbare tekeningen en andere informatie, zoals b.v. via het Internet. De resultaten hiervan zijn bijzonder fraaie gedetailleerde schepen. Binnen de vereniging zijn er ook nog leden, die zich voornamelijk bezig houden met het bouwen van papieren of kunststof modellen.

Tijdens de open dag zullen ongeveer 60 modellen van allerlei types, zoals zeilboten, sleepboten en kranen een overzicht geven van de modelbouw binnen onze vereniging. Er is die dag voldoende informatie over de vereniging te verkrijgen.

Voor meer informatie kunt u ook terecht op de website van de vereniging: www.smvr.nl

Deze open dag is toegankelijk voor publiek van 10.00 tot 16.00 uur. De toegang is gratis.