Opening calisthenics- en skatepark

Wat in juni 2021 begon met een projectplan van enkele studenten voor hun opleiding, is inmiddels realiteit: een calisthenicspark in Ridderkerk. In hun plan beschreven de studenten onder andere de meerwaarde, de kosten en de haalbaarheid van een calisthenicspark. Ruim een half jaar later staat het calisthenicspark er en kunnen inwoners van Ridderkerk er kosteloos gebruik van maken.

Calisthenics is een vorm van krachttraining waarbij de oefeningen worden uitgevoerd met minimaal gebruik van apparatuur. Er wordt met name gebruik gemaakt van het eigen lichaamsgewicht.

Voor het calistenicspark is een bijdrage gekregen vanuit de voucherregeling beweegvriendelijke leefomgeving wat mede mogelijk is gemaakt door de provincie Zuid-Holland en Team Sportservice. Aangevuld vanuit de gemeente Ridderkerk en het sportakkoord is het gelukt de begroting rond te krijgen.

Renovatie skatebaan

Naast het calisthenicspark is ook de skatebaan gerenoveerd. De nieuwe elementen zijn gemaakt van beton. Beton heeft een langere levensduur en vraagt minder onderhoud dan de oude metalen elementen. Het is bovendien egaler, waardoor het prettiger is voor gebruikers.

(Her)opening op 9 maart

Het calisthenicspark en het vernieuwde skatepark worden op woensdag 9 maart officieel geopend door wethouder Henk van Os. De (her)opening vindt plaats aan de Sportlaan. Van 15:30 tot 16:30 uur zullen leerlingen van het Maxima College twee workshops (calisthenics en stuntsteps) van 30 minuten volgen. Vet Gezond zorgt met de nieuwe juicemaker voor een gezond drankje voor alle leerlingen. Ook andere kinderen, tieners en jongeren uit Ridderkerk zijn van harte welkom tijdens de opening.

Voor meer informatie over de opening kan iedereen contact opnemen met Brendon Tholenaars van Facet Ridderkerk via brendon.tholenaars@facetridderkerk.nl