Opening Cultureel Seizoen Ridderkerk

Tijdens de Opening Cultureel Seizoen Ridderkerk, op zaterdag 28 september, kun je van 11.00 tot 16.00 uur genieten van optredens, meedoen aan workshops én meer informatie krijgen over de lokale cultuuraanbieders die Ridderkerk rijk is. Alle activiteiten zijn gratis en vinden plaats in Het Plein, Koningsplein 3 in Ridderkerk

In september start het nieuwe culturele seizoen: hét moment om die ene hobby weer op te pakken, je eindelijk bij die muziekvereniging te voegen óf om iets totaal nieuws te ontdekken voor jezelf of voor je kind(eren). Tijdens de Opening Cultureel Seizoen Ridderkerk staan de cultuuraanbieders je graag te woord. Daarnaast zijn er optredens, workshops en kun je meedoen met allerlei culturele activiteiten. Om 11.30 uur  is de officiële opening door wethouder Japenga.

Beleef, doe mee, luister en bewonder

Volg een workshop portretfotografie, ontdek hoe een greenscreen werkt, trommel mee of ervaar hoe het is om violist te zijn. Er zijn verschillende workshops te volgen en kunstwerken om te bewonderen. Ook staan veel Ridderkerkse cultuuraanbieders op het informatieplein klaar om jouw vragen te beantwoorden. Daarnaast is niet alleen de Hofzaal maar ook de ingang en de foyer van het Plein vol geprogrammeerd met optredens van Ridderkerkse bandjes, koren, orkesten en muziekverenigingen.

Culturele partners

• Algemeen gemend S.E.R. koor Ridderkerk
• Artwork Ant
• Bigband (Muziekschool Ridderkerk)
• De Bibliotheek AanZet Ridderkerk
• De Loods Ridderkerk
• Facet Ridderkerk
• Filmhuis Ridderkerk
• Gezelligheidskoor De Ridderkerkse Noordzangers
• Het Ridderkerks Symfonieorkest
• Het Servicebureau Onderwijs&Cultuur
• Kunstroute Ridderkerk
• Mark Isarin Fotografie
• Muziekschool Ridderkerk
• Muziekvereniging Excelsior Bolnes
• Muziekvereniging Harmonie Slikkerveer
• Muziekvereniging Harpe Davids Ridderkerk
• Muziekvereniging Sursum Corda
• RTV Ridderkerk
• Stichting Multicultureel Ridderkerk
• Wendrich Kwartet

Deze editie van de Opening Cultureel Seizoen Ridderkerk is powered by de Muziekshool Ridderkerk.
Kijk voor meer informatie en het complete programma op www.cultuurinridderkerk.nl.