Opening logeertuin en ruilbeurs planten in Lohmanpark

Zaterdag 19 maart 2022 wordt de logeertuin in het Lohmanpark om 10.00 uur feestelijk geopend door wethouder Peter Meij. Ook is er een ruilbeurs van zaden, stekjes en planten van 10.00 tot 16.00 uur. Er is drinken en wat lekkers te koop bij de zorgboerderij. Bij droog weer is er ook een springkussen, verzorgd door Facet Ridderkerk.

De logeertuin is een afgebakend stukje tuin in het Lohmanpark waar bewoners hun overbodige planten en struiken kunnen achterlaten en laten ‘logeren’ in het park. Inwoners van Ridderkerk die minder te besteden hebben en graag hun tuin willen vergroenen, kunnen hier gratis planten en/of struiken ophalen voor hun eigen tuin. Vrijwilligers van Present Ridderkerk zullen ook planten uit de logeertuin gaan gebruiken bij tuinprojecten van kwetsbare inwoners in Ridderkerk.

De logeertuin is een initiatief van Stichting Present Ridderkerk, de sociaal makelaars van Facet Ridderkerk, de gemeente Ridderkerk en Zorgboerderij Riederwaarde. Boer Gijs zorgt samen met de vrijwilligers van zorgboerderij de Riederwaarde voor het innemen en uitgeven van de planten.

Geef jij je tuinplanten een tweede leven? Kom dan 19 maart gezellig langs. Heb je iets te ruilen? Neem dan je zaden, stekjes en planten mee. Ook na 19 maart kan je tuinplanten brengen en achterlaten bij de ingang van het park (in kluit en/ of pot) en dit melden bij de zorgboerderij. Zij zorgen dan dat de plantjes een plekje krijgen in de logeertuin. Ook voor het ophalen van planten meld je dit bij zorgboerderij Riederwaarde in het Lohmanpark.

Voor meer informatie neem contact op met Zorgboerderij Riederwaarde via 06 – 283 184 61 of mail naar sociaalmakelaar@facetridderkerk.nl.