Orgelconcert Bert Roest Singelkerk Ridderkerk

Dit jaar bestaat het grote Van den Heuvel-orgel in de Ridderkerkse Singelkerk 50 jaar. Daarom worden er enkele jubileumactiviteiten georganiseerd, waaronder drie inloopconcerten op zaterdagmiddag. Het eerste inloopconcert wordt gegeven op zaterdag 11 juni 2022 door organist Bert Roest, geboren en getogen in Ridderkerk.

Op het programma staat muziek van onder andere Bach, Händel, Dupré en Vierne. Ook onbekendere componisten als Stam en Thiman passeren de revue. Uiteraard ontbreekt in dit Franck-jaar ook een compositie van César Franck (200 jaar geleden geboren) niet.

Het concert in de Singelkerk (Kerksingel 1) begint om 15.00 uur en duurt ongeveer een uur. Het is ook mogelijk tussentijds in- of uit te lopen. De toegang is gratis. Wel wordt er bij de uitgang gecollecteerd. De opbrengst van deze collecte is bestemd voor de onkosten.

De volgende inloopconcerten staan gepland op zaterdag 18 juni 2022 (organist Johan den Hoedt) en zaterdag 25 juni 2022(organist Jan Peter Teeuw). Op zaterdag 12 november 2022 geeft de bekende organist Ben van Oosten het jubileumconcert.