Peter en de wolf weer te horen in Ridderkerk

Het leukste muzikale sprookje, Peter en de wolf, is weer te horen in Ridderkerk. Op zaterdag 24 september 2022 geeft het Ridderkerks Symfonieorkest twee voorstellingen, waarin jong en oud kan genieten van het verhaal van Peters avonturen tussen allerlei dieren. In het sprookje komen onder andere een eend en een kat voor. En natuurlijk een wolf. Ook grootvader en jagers worden muzikaal uitgebeeld.

Peter en de wolf werd geschreven door Sergei Prokofiev en ging in 1936 in première. En nog steeds zitten er overal ter wereld kinderen bij in spanning: Komt het echt wel goed en wordt de wolf gevangen?

De voorstellingen vinden plaats in het Farel College en beginnen om 11:30 en 14:00 uur. De toegangsprijs is 7,50 euro. Wie zeker wil zijn van een plekje, doet er wijs aan te reserveren via info@ridderkerkssymfonieorkest.nl