Populair nieuwjaarsconcert met Take five

Op zaterdag 15 januari 2022 wordt voor de vijftiende keer in de Boezemkerk te Ridderkerk-Bolnes een populair nieuwjaarsconcert gegeven. Aan het concert werkt het ensemble ‘Take Five’ mee. Take Five bestaat uit Leon Koppelman (panfluit), Annette Jumelet (viool), Peter Koetsveld (klarinet), Marien Stouten (orgel) en Jan Peter Teeuw (orgel en piano). De groep ‘Take Five’ maakten in 2014, 2016 en 2018 drie cd’s. De eerste twee cd’s werden genomineerd voor een Zilveren Duif en kregen lovende recensies in de pers. Ze treden regelmatig in het hele land.

Vanwege de nu geldende coronamaatregelen wordt het nieuwjaarsconcert dit jaar alleen online uitgezonden. Vanaf 20:00 uur kunt u meekijken op het YouTube-kanaal van Marien Stouten (www.youtube.com/user/marienstouten). Ook later zal de uitzending nog terug te zien zijn. In de omschrijving van de video staat een omschrijving hoe u toch een bijdrage voor de gemaakte kosten kunt overmaken.

Leon Koppelman (1986) kreeg panfluitlessen van Gerard Rijken van Olst en de Roemeense virtuoos Nicolae Pirvu. Hij geeft regelmatig concerten en werkte mee aan diverse cd-opnamen. Samen met Jan Peter maakte hij vier cd’s in de serie ‘Leon in Concert’.

Annette Jumelet (1980) studeerde viool aan de Zeeuwse muziekschool bij Myra van Groendael, Arjan Kik en Annemarie Swimmen. Ze speelde in diverse orkesten en werkt geregeld mee aan concerten en zangavonden. Met Marien en Jan Peter maakte ze het succesvolle solo-album ‘Light me up’.

Peter Koetsveld (1961) studeerde klarinet aan het conservatorium in Den Haag. Van 1987 tot 1990 was hij eerste klarinettist bij het Cape Town Symphonic Orchestra in Kaapstad (Zuid-Afrika). Daarnaast was hij soloklarinettist in het New English Orchestra en het Hineni Symfonieorkest. Op dit moment is hij dirigent van diverse gospelkoren. In 2002 richtte hij het Kurios Klarinet Kwartet op. In 2018 verscheen zijn eerste solo-cd ‘Roots’ die internationaal zeer goed ontvangen werd.

Marien Stouten (1983) kreeg orgelles van Martin Mans en Rinus Verhage. Hij studeerde aan het conservatorium van Gent bij Ignace Michiels. Op dit moment is hij organist in Brouwershaven en Haamstede. Daarnaast werkt hij als opnametechnicus bij zijn eigen cd-label, Animato Music Productions en is hij eigenaar van Voxus Digital Organs. Marien werkte mee aan diverse cd-opnamen en is dirigent van een aantal koren.

Jan Peter Teeuw (1987) is kerkorganist in Ridderkerk. Ook geeft hij regelmatig concerten, zowel als solist als als koorbegeleider. Van zijn hand verschenen ruim veertig bundels met koraalmuziek (orgel en instrumentaal). Jan Peter werkte mee aan vele cd’s, waaronder drie solo-cd’s, opgenomen in Bolnes (2007), Leeuwarden (2009) en Purmerend (2013). Met Marien Stouten maakte hij twee vierhandige cd’s, opgenomen in Recklinghausen (2010) en Dudelange (2012). Daarnaast is hij dirigent van twee koren.

Meer informatie is te vinden op www.janpeterteeuw.nl. Van harte welkom!