Première muziekvoorstelling voor kinderen in Het Plein

De muziekvoorstelling “Ritsels, nootjes en beste vrienden” gaat op donderdag 27 oktober 2022 in première bij Muziekschool Ridderkerk in Het Plein, Koningsplein 3. Deze vrolijke voorstelling is voor kinderen van 3 t/m 6 jaar en hun (groot)ouders/verzorgers. De voorstelling speelt om 11.00 en 13.30 uur. Entree is € 4,- per persoon, kaartjes zijn online te koop. Om 11.00 uur wordt de première feestelijk geopend door wethouder Van der Duijn Schouten.

In de voorstelling brengen de muzikanten Irene Versluis (zang en gitaar) en Stephan Weeda (zang en piano) bekende liedjes in een nieuw jasje. Iedereen in de zaal mag meezingen en bespeelt tijdens de voorstelling ook diverse instrumenten. Blijven zitten hoeft niet, want muziek is ook bewegen! Dit maakt de voorstelling zeer geschikt voor peuters en kleuters.

Waar gaat de muziekvoorstelling over?

Konijn maakt zich zorgen als hij erachter komt dat zijn allerbeste vriend Egel een winterslaap wil houden. Hij bedenkt een plan om dit te voorkomen. Dit is allesbehalve een slaperige voorstelling.

Praktische info

De voorstelling vindt plaats in de Hofzaal van Het Plein. De zaal gaat 15 minuten voor aanvang open. Kaartjes zijn alleen online te koop. Aan de deur worden geen kaartjes verkocht.

Gezamenlijke Plein-Programmering

Deze muziekvoorstelling komt voort uit een samenwerkingsverband “Gezamenlijke Plein-Programmering” tussen het Gilde, Vluchtelingenwerk, Bibliotheek AanZet, Facet en Muziekschool Ridderkerk. De activiteit wordt mede mogelijk gemaakt door Fonds Fonobori en de subsidie ‘Cultuur voor Iedereen’ van de Gemeente Ridderkerk.