Recepten van Over de grens in gemeentehuis van Ridderkerk

In het gemeentehuis is een expositie te zien van recepten uit de hele wereld. De expositie sluit aan bij het thema van Nederland Leest: Over de grenzen.

De 28 recepten zijn van cursisten van taalgroepen van NL Training en het Gilde, het Taalcafé en de Taalkeuken van Bibliotheek Aan- Zet. In september en oktober werkten zij aan het thema ‘koken en recepten’. Er werd gepraat over ingrediënten en recepten, er werden reclamefolders bekeken en boodschappenlijstjes geschreven. Een groot aantal cursisten schreef een favoriet recept op uit het land van herkomst. De recepten zijn in november te zien in de bibliotheek, bij binnenkomst rechts.

Wilt u ook (beter) Nederlands leren? Kom langs bij het Taalpunt voor informatie: elke dinsdag van 13.00 tot 16.00 uur in bibliotheek Centrum.

Mailen kan naar taalpuntridderkerk@debibliotheekaanzet.nl, bellen naar (088) 242 5050.