Regionale talkshow BAR-talk in teken van duurzaamheid

De aankomende editie van de talkshow BAR-talk, dé talkshow voor de BAR-regio (Barendrecht, Albrandswaard, Ridderkerk) vindt plaats tijdens de Duurzaamheidsweek. Op woensdag 27 oktober staan daarom ‘groene’ onderwerpen centraal. De talkshow vindt plaats in Theater het Kruispunt en is gratis bij te wonen.

In de talkshow wordt er letterlijk en figuurlijk een podium geboden aan lokale onderwerpen, initiatieven en artiesten. Met bekende en minder bekende gasten, spraakmakende onderwerpen, interessante interviews, sport, een proeverij, politiek en muziek richt de talkshow zich op een breed geïnteresseerde lokale doelgroep.

De BAR-talk gasten

De BAR-oemde gast is niemand minder dan Ed Aldus. Hij weet natuurlijk alles over het weer en het klimaat. Naast zijn werk als weerman is Ed ook fotograaf. Werk en privé vloeien daarom feilloos in elkaar over. Constateert Ed veranderingen in het klimaat en is hij pro-actief bezig om een bijdrage te leveren aan een beter klimaat?

Wethouders – met in hun portefeuille duurzaamheid – Marten Japenga (Ridderkerk), Marco Goedknegt (Albrandswaard) en Tanja de Jonge (Barendrecht) bespreken vraagstukken met betrekking tot duurzaamheid. Gaan zij op de fiets naar het werk of valt de keuze op een hybride auto?

Stichting Islamitisch Centrum, Windmolen.net en SolutionAIR zijn drie regionale initiatieven die veel inventieve ideeën hebben op het gebied van klimaat en duurzaamheid. Ervaringen, tips en inspirerende voorbeelden worden gedeeld.

Benieuwd wat er op lokaal gebied geteeld wordt? Tijdens de BAR-proeverij worden producten getest van de lokale telers Natuurgoed Ziedewij, Boerderij de Buytenhof en Rechtstreex locatie Ridderkerk.

Rapper Yellow zorgt voor de muzikale omlijsting. Met invloeden uit allerlei genres weet Yellow er uiteindelijk altijd weer een hiphop-draai aan te geven. De teksten van Yellow (Aran), in combinatie met zijn woordkeuze, lage stem en lazy manier van rappen vragen meteen om aandacht. Speciaal voor deze speciale editie van BAR-talk heeft hij een rap geschreven die hij op deze avond ten gehore brengt.

Duurzaamheidsprijs

Ook is er ruime aandacht voor de genomineerden van de Duurzaamheidsprijzen in de drie gemeentes. De Duurzaamheidsprijs is onderdeel van de Duurzaamheidsweek die in Barendrecht en Ridderkerk wordt gehouden in oktober. De organisatoren van de Duurzaamheidsweek zijn beide gemeenten.

Bijwonen?

Iedereen is van harte welkom om op woensdag 27 oktober om 20.15 uur hier kosteloos in Theater het Kruispunt bij aanwezig te zijn. Kaarten zijn te reserveren via www.bar-talk.nl.

De talkshow wordt tevens opgenomen, dus men krijgt ook een kijkje achter de schermen van een heuse opname. De uitzending is vanaf eind oktober te zien op www.bar-talk.nl.

Organisatie

BAR-talk wordt mede mogelijk gemaakt door Stichting Kruispunt Live, Theater het Kruispunt, de Bibliotheek AanZet Ridderkerk, Albrandswaard en Carnisselande en Groener Gras Producties.