‘Ridderkerk-Centrum, vroeger en nu’ in Oudheidkamer

Na de expositie over de Bescherming Bevolking start woensdag 23 november 2022 weer een wisseltentoonstelling, die louter en alleen met het Ridderkerkse te maken zal hebben: ”Ridderkerk-Centrum, vroeger en nu”.

Bij deze expositie krijgen allerlei instanties, bedrijven, winkeliers, verenigingen en kerken uit het centrum van onze gemeente de gelegenheid om aan de bezoekers te laten zien, hoe het er vroeger bij hen aan toe ging en uitzag en hoe het tegenwoordig allemaal gaat.

Van de Rehobothschool is een complete vitrine te bewonderen, waarin hun werkstukken te zien zijn. Zij gaven gehoor aan de oproep, die de basisscholen van de organisatie kregen om hieraan gestalte te geven. De tentoonstelling is onderdeel van een serie van 6, waarin jaarlijks een wijk uit Ridderkerk centraal zal staan.

Dit alles zal t/m zaterdag 21 januari tijdens de openingstijden van woensdag t/m zaterdag van 13.30 tot 16.30 uur te bezichtigen zijn.

De officiële opening zal op zaterdagmiddag 26 november 2022 om 14.30 uur door wethouder Fleur Stip plaats vinden.