Ridderkerks Symfonieorkest geeft voorjaarsconcert

Op zaterdag 9 april geeft het Ridderkerks Symfonieorkest onder leiding van Jean-Pierre Gabriël een concert in de Levensbron. De leden kijken ernaar uit om eindelijk weer voor een publiek te mogen spelen, na een lange periode van online bijeenkomsten en concerten die geannuleerd zijn wegens de coronamaatregelen.

Het orkest heeft de afgelopen maanden volop gerepeteerd en zal een veelzijdig programma ten gehore brengen. De Hebriden-ouverture van Mendelssohn, de Ouverture im Italienischen Stil van Schubert, en eveneens van Schubert de zevende ‘’unvollendete’’ symfonie staan op het programma. Daarnaast speelt het orkest het eerste vioolconcert van Bruch, een van de absolute hoogtepunten van de muziek uit de Romantiek. Babette van den Berg, violiste bij het Rotterdams Philharmonisch Orkest, neemt de vioolsolo voor haar rekening.

Het concert begint om 14.30 uur in de Levensbron, Jan Luykenstraat 10 te Ridderkerk. Kaarten à €15 zijn te reserveren via info@ridderkerkssymfonieorkest.nl of verkrijgbaar aan de zaal. Vrienden van het orkest krijgen korting op de entreeprijs en kunnen plaatsnemen op gereserveerde plaatsen vooraan in het publiek. De Vereniging Vrienden heet nieuwe leden van harte welkom!

Wilt u meer lezen of wilt u uzelf aanmelden als Vriend van het orkest, dan kan dat via ridderkerkssymfonieorkest.nl/vrienden/. De volgende dag, zondag 10 april om 14.30 uur, zal het orkest hetzelfde programma uitvoeren in de Martinuskerk, Stichts End 23 te Ankeveen.