Ridderkerks Symfonieorkest speelt Prokofiev

Op zaterdag 26 november 2022 geeft het Ridderkerks Symfonieorkest onder leiding van Jean-Pierre Gabriël een concert in de Levensbron. Op het programma staat een diverse mix van klassieke werken uit de negentiende en twintigste eeuw.

Eén van de componisten die langs zal komen tijdens het concert is Prokofiev. Zijn ‘’Peter en de Wolf’’ zal gespeeld worden, een prachtig muzikaal sprookje waarin de muziekinstrumenten elk een personage in de vertelling representeren. Waar het orkest dit stuk in september al uitgevoerd heeft in de vorm van een kindervoorstelling met vertelster, zal tijdens het aankomende concert blijken dat het muziekstuk ook zonder verteller goed tot zijn recht komt. Naast ‘’Peter en de Wolf’’ speelt het orkest Prokofievs ‘’Ouverture op joodse thema’s’’. In dit stuk schitteren de piano en de klarinet en brengen ze melancholische, klezmer-achtige melodieën ten gehoor.

Het concert begint om 14.30 uur in de Levensbron, Jan Luykenstraat 10 te Ridderkerk. Kaarten à €17,50 zijn te reserveren via info@ridderkerkssymfonieorkest.nl of verkrijgbaar aan de zaal. Vrienden van het orkest krijgen korting op de entreeprijs en kunnen plaatsnemen op gereserveerde plaatsen vooraan in het publiek. De Vereniging Vrienden heet nieuwe leden van harte welkom! Wilt u meer lezen of wilt u uzelf aanmelden als Vriend van het orkest, dan kan dat via ridderkerkssymfonieorkest.nl/vrienden/.

Foto: Kees Oosterwijk