Rijsoords Winterfeest kan geen doorgang vinden

Het regionaal ‘Winterfeest’ voor mensen met een verstandelijk beperking dat op 26 februari 2022 zou worden georganiseerd kan door de huidige en te verwachten maatregelen in verband met het corona virus helaas geen doorgang vinden. Gezien de plaatselijke en landelijke cijfers kan en willen de organisatoren hier geen risico mee nemen.

Organisatie

De organisatiecommissie van de v.v.Rijsoord had het Winterfeest op papier al gereed het wachten was op de gasten uit de regio’s van Ridderkerk, Barendrecht, H.I. Ambacht, Zwijndrecht, enz., voor deze middag.

De laatste maanden was er door de organisatoren van de v.v.Rijsoord i.s.m. de Stichting “Help Eens Een Handje”, hard gewerkt om het Winterfeest een passend vervolg te geven, ten opzichte van het vorige feesten. Diverse organisaties waren in de regio benaderd in Ridderkerk en omstreken, onder andere Humanitas Barendrecht, Syndion H.I.Ambacht, Zwijndrecht, Sport en Ontspanning Anyam, Stichting AAVB, enz. De organisatie is ook teleurgesteld dat het niet doorgaat, maar zijn weer vol goede moed dat het in 2023 wel kan worden gehouden.

Sponsoring

De organisatoren hebben het programma opgesteld in samenwerking met de Stichting “Help Eens Een Handje”, zij zijn de financiële stimulator achter dit feest. De betrokkenheid voor deze doelgroep van HEEH uit zich ieder jaar weer o.a. op Koninginnedag met de welbekende Truckerstocht en ondersteuning van menig initiatief in de gemeenschap van Ridderkerk. Ook de Stichting Fonobori, zij ondersteunen vele prachtige projecten in Ridderkerk, doet een goede duit in het zakje om deze dag te laten slagen. Sierat Administratiekantoor had ook weer toegezegd om een bedrag te sponsoren. Door Djen Design was er weer een mooie poster ontworpen en stond gereed om door Drukkerij Sanders weer keurig op papier te kunnen drukken. De v.v. Rijsoord sponsoren Pannenkoekenhuis “Pannenkoe” en Tuk-Tuk IJs en De Koning Vleesproducten en Bakkerij v.d. Waal stonden in de startblokken om hun heerlijke producten weer gratis aan te leveren voor deze dag. De sponsoren hebben in het algemeen ook voor 2023 een plekje vrijgehouden voor het Winterfeest.

In 2023 staat het Winterfeest gepland

De organisatoren kijken toch alvast uit om het 16e Winterfeest te kunnen organiseren en staat op de activiteitenlijst van het komende seizoen bij de v.v.Rijsoord en wel op 18 februari 2023. Laten we hopen dat het virus dan wel onder controle is.

De organisatie wenst iedereen heel veel gezondheid toe en hele prettige feestdagen. Neem de maatregelen ter bescherming van jezelf en je omgeving niet met een korreltje zout.