Sociaal Tuinieren in wijk Oost – Bloemenbuurt

Op zaterdag 9 april 2022 is er van 10.00 tot 14.00 uur Sociaal Tuinieren in de Bloemenbuurt in Ridderkerk. Woont u in wijk Oost? Dan bent u van harte uitgenodigd om uw tuin op deze dag op te knappen en te vergroenen! Er staat een container klaar in de Fresiastraat voor uw groenafval en stenen.

Onder leiding van Kok Hoveniers gaan vrijwilligers van de Bethelkerk en tuinbuddy`s van Present tuinieren. In tuinen van bewoners die door omstandigheden deze niet zelf aan kunnen pakken. Ook zijn buurtbewoners betrokken bij de activiteiten.

Het zal een dag vol gezellige activiteiten zijn in de Bloemenbuurt, te vinden in de Fresiastraat, zoals knutselen voor kinderen en een springkussen. U bent welkom om een kijkje te nemen!

Wooncompas heeft voor zijn huurders een leuke actie ‘steen eruit, plant erin’. Als u langskomt om uw steen in te leveren, krijgt u een mooie tuinplant. De gemeente Ridderkerk deelt ook bloemzaadjes uit aan alle bezoekers.

Sociaal Tuinieren wordt georganiseerd door Stichting Present, Facet Ridderkerk en Wooncompas. Mede mogelijk gemaakt door gemeente Ridderkerk.

Wilt u ook meehelpen als vrijwilliger? Meld u dan aan bij Present Ridderkerk.

Stichting Present Ridderkerk
Esther van Iersel & Jojanne van Duinen, telefoon: 06-13023094