Spring ’s in the air: 10.000 Gratis tulpen op het Sint Jorispein

Op zaterdag 9 april 2022 organiseert het Winkelhart Ridderkerk een actie met als thema: “Spring ’s in the Air”. Deze titel is een verwijzing naar de lentebloemen en de springkussens die op deze dag in het centrum van Ridderkerk voor een gezellig en kleurrijke boel gaan zorgen.

Het meest in het ooglopend zal het veld van 10.000 tulpen op het Sint Jorisplein zijn. Te midden van de Ridderhof, Koningshof en Jorishof zal er deze dag ook sprake zijn van een heuse Ridderkerkse Keukenhof. Vanaf 12.00 uur kunnen de bezoekers zelf, geheel gratis*, een bos tulpen met bol plukken. *Op vertoon van een kassabon van minimaal € 10,00 van één van de winkels uit het Winkelhart Ridderkerk, welke op deze zaterdag is besteed, gaat iedereen met 10 tulpen naar huis. De bol zit er nog aan, dus kun je er ook de volgende jaren nog van genieten. Deze actie is tot stand gekomen i.s.m. Promotie Tulpen Nederland. Wie foto’s wil maken kan er het beste al om 12.00 uur bij zijn. De sfeer wordt nog verhoogd met de klanken van een echt Hollands draaiorgel.

Fien en Teun

Fien en Teun zijn twee vrolijke boerenkinderen. Zij ontdekken al spelenderwijs het Hollandse landleven op een boerderij in het dorpje Molenwaard. Hier beleven ze de leukste avonturen met hun dierenvriendjes Sebastiaan het varken, Rosa de koe, Pim de hond, schaapjes Mike & Molly en Stip de pony. Op de boerderij leren het boertje en boerinnetje van alles over het verzorgen van dieren, de natuur en de herkomst van voedsel. Op zaterdag 9 april verruilen zij het landelijke leven even voor een bezoek aan Winkelhart Ridderkerk. Zij zijn er dan voor een Meet & Greet op het vrolijk met 10.000 tulpen aangeklede Sint Jorisplein. Tussen 12:00 en 16:00 uur zijn Fien en Teun vier keer een half uur aanwezig. Breng je fototoestel mee voor een selfie met deze twee vrolijke luitjes. In verband met de veiligheid van Fien & Teun en alle andere aanwezige kinderen zal de organisatie bepalen of de fotosessies zo nu en dan onderbroken moeten worden.

Workshop vogelhuisje bouwen

Vind je binnen zitten saai? Kom dan lekker naar buiten om je eigen vogelhuisje te bouwen. Want zaterdag 9 april zijn alle kinderen welkom in het Winkelhart Ridderkerk voor een workshop vogelhuisje bouwen. Tussen 12:00 tot 16:00 uur vind je tegenover de kinderkledingwinkel van Blauw een knutselterras waar je onder leiding van bouwhulpjes aan de slag kan gaan. Alles dat nodig is om er aan te beginnen hebben we beschikbaar. Inclusief het hout, lijm, verf en een penseel. Het enige wat misschien nog nodig is, is een beetje creativiteit. Maar daar wordt je vanzelfsprekend mee geholpen. Maak een prachtig vogelhuisje en hang hem op in de tuin of op het balkon en je brengt het voorjaar bij je thuis.

Spring er op los

Het thema “Spring ’s in the Air” leent zich er voor om bij het begin van deze lente een gat in de lucht te springen. Er staat ter hoogte van het Kruidvat een met voorjaarsbloemen gedecoreerd reuze springkussen klaar. En wie dit nog niet hoog genoeg gaat loopt even door naar het Koningsplein om daar zijn acrobatische kunsten te vertonen en op een bungee jump trampoline de hoogte op te zoeken.