Start Avond4daagse in Ridderkerk

Maandag 20 mei a.s. zal Burgemeester Attema de 71e Avond4daagse op ludieke wijze openen. Elke avond om 18.15 uur zullen de 10km lopers, gevolgd door de 5 km lopers, starten. Deelnemers kunnen de route’s en afstanden individueel, in groepsverband of als Nordic-Walker lopen. Op maandag, dinsdag en woensdag wordt er vertrokken vanaf de parkeerplaats in het Reijerpark. Op Donderdagavond zijn start en finish op het Koningsplein in het centrum van Ridderkerk.

Het thema van deze Avond4daagse is Een reis rond de wereld. Iedereen wordt uitgenodigd om zich tijdens de laatste avond in dit thema te verkleden! Voor de meest origineel geklede deelnemer(s) is een kleine prijs te winnen.

Ook dit jaar zijn er twee groepsprijzen te verdienen, een voor de 10 en een voor de 5 km. De jury volgt en beoordeeld de groepen op alle avonden van de vierdaagse. Zij letten o.a. op groepsgedrag, verkeersveiligheid, uitstraling en herkenbaarheid. Onderweg zingen telt ook mee. Alle prijzen worden op donderdagavond tijdens de finale uitgereikt.

Finish!

Op donderdagavond 23 mei wordt de Avond4daagse met een gezellig pleinfeest afgesloten. Opa’s, oma’s, pappa’ en mamma’s, vrienden en familie kunnen op de ‘Snoepstraat’, (Schoutstraat) beloningen uitdelen aan alle deelnemers. Hier worden alle deelnemers muziekzaal ingehaald door  Muziekkorps de Harmonie uit Slikkerveer en DJ High-Tone.

Nog niet ingeschreven?

Na-inschrijven kan alleen op zaterdag 18 mei tussen 13.30 en 16.30 uur in de Oudheidskamer aan de Kerksingel in Ridderkerk-centrum en kost € 7,50 per persoon. Hiervoor ontvangen de deelnemers een startkaart, elke dag een of meerdere attenties en een medaille.

Beweegtrio

Sportieve Ridderkerkers die naast de Avond4daagse ook deel gaan nemen aan de Fietsvierdaagse en de Zwemvierdaagse kunnen zich inschrijven voor het Beweegtrio. Op de laatste avond van de Zwemvierdaagse worden zij door de gemeente en de organisaties van alle drie de vierdaagsen extra beloond en in het zonnetje gezet.

Actuele informatie over de Avond4daagse Ridderkerk is te vinden in de App, op de website www.avondvierdaagse-ridderkerk.nl , www.ser-ridderkerk.nl, facebook en twitter. Vragen kunnen gesteld worden Via avond4daagserkerk@gmail.com. Like onze facebookpagina en deel jouw leukste foto’s van onderweg met ons!

De Avond4daagse Ridderkerk 2019 wordt mede mogelijk gemaakt door:

Je grote dag
Personal fitness 4 you
Jut & Jul

Wandelvierdaagse 1-4 juli 2019

Kunt u niet deelnemen aan de avond-4daagse dan is er de mogelijkheid om deel te nemen aan de Wandelvierdaagse Ridderkerk. Deze wordt van 1 tot en met 4 juli in de middag georganiseerd vanuit de verzorgingshuizen Reyerheem en Riederborgh.