Stoelyoga bij Facet Ridderkerk

Altijd al een keer stoelyoga willen proberen? Naast normale yoga biedt Facet nu ook stoelyoga aan op donderdag van 12.00 tot 13.30 uur in WVC Bolnes en op woensdag van 10.45 tot 12.15 in Trefpunt Oost. Deze milde vorm van yoga is vooral geschikt voor mensen die de gewone yogalessen iets te zwaar vinden. De aangepaste lessen zijn daarom het geschikt voor iedereen, maar zeker voor mensen met fysieke beperkingen (bijvoorbeeld moeite om op de grond te liggen), vermoeidheidsklachten, stress en pijn.

De lessen zorgen duidelijk voor vermindering van allerlei klachten. Naast de verbeteringen die lichamelijk optreden, geeft stoelyoga ook ongekende resultaten op psychisch en sociaal-emotioneel gebied. “Tijdens de les is er ruimte ervaringen te delen, waardoor cursisten zich minder alleen voelen in hun beperkingen. Dit is erg belangrijk in deze lastige tijd met Corona”, zegt Jesper Lagendijk van Facet Ridderkerk.

Mike Hartog, de ervaren yogadocent die al enkele jaren werkzaam is voor Facet Ridderkerk, geeft de les. Omdat de les 1,5 uur duurt is er meer ruimte voor persoonlijke aandacht. Er zit geen leeftijdsgrens aan de deelname. Net als bij normale yoga wordt de aandacht gelegd op lichamelijke houdingen en bewegingen, ontspanningsoefeningen en meditatie.

De kosten zijn omgerekend per les € 5,10. Elke week, met uitzondering van de schoolvakanties, vinden de lessen plaats. Vanwege de landelijke richtlijnen van de Rijksoverheid is een geldige QR-code en het dragen van een mondkapje in de locatie verplicht. Tijdens de activiteit mag het mondkapje af. Interesse in een gratis proefles? Neem dan contact op met Jesper Lagendijk van Facet Ridderkerk via 0180 – 43 23 50 of jesper.lagendijk@facetridderkerk.nl.