Stoelyoga bij Facet Ridderkerk

Zou u vaker ontspannen willen zijn, levenslustig en vol energie? Zou u op een eenvoudige en toegankelijke manier willen werken aan uw lichamelijke conditie en tegelijkertijd rust in het hoofd willen ervaren? Dan zijn de stoelyogalessen in combinatie met ontspanningsoefeningen die Facet Ridderkerk aanbiedt iets voor u. Omdat er nog geen fysieke lessen kunnen plaatsvinden worden de lessen nu digitaal aangeboden via Microsoft Teams. Dit is elke donderdagochtend van 9.30 – 10.30 uur. De kosten zijn omgerekend € 2,50 per keer.

In deze digitale lessen wordt yoga gegeven op en rond de stoel in combinatie met een lange ontspanningsoefening. Dat betekent dat iedereen aan deze bewegingsvorm kan meedoen, ongeacht leeftijd, lenigheid of conditie, ook als u minder mobiel bent of fysiek beperkt. De oefeningen worden zowel zittend op de stoel uitgevoerd als staand waarbij u de stoel als ondersteuning gebruikt. Deze yogales is dus speciaal voor mensen die niet de mogelijkheid hebben om yoga op de mat te beoefenen.

De oefeningen in de yogalessen passen dus bij uw behoeften en mogelijkheden. Deze yogalessen maken het lichaam sterk, soepel en ontspannen en geven een goed gevoel. Yoga op de stoel is laagdrempelig en helpt u om de spieren en gewrichten soepeler te maken, uw houding te verbeteren en helpt om uw concentratie te bevorderen. De lessen bevorderen de bloedcirculatie, heffen blokkades op en stimuleren het immuunsysteem. De lange ontspanningsoefening kan zowel op de stoel als op een matras gedaan worden. Deze traditionele ontspanningsoefening zorgt er bovendien voor dat u bewust en systematisch een gevoel van diepe ontspanning leert ervaren. Zo blijft uw lichaam vitaal en uw geest rustig.

Yoga op de stoel in combinatie met een lange ontspanningsoefening heeft tegelijk een positief effect op lichaam en geest. Yoga bevordert niet alleen de lichamelijke conditie, maar helpt u ook om een moment van rust in het hier en nu te ervaren. De ademoefeningen, de bewuste aandacht voor lichaam én geest en het goede gevoel blijken uitstekend te werken tegen hoofdpijn en depressie, tegen slapeloosheid en stress. Het is door iedereen te beoefenen, overal en altijd!

U kunt zich nu aanmelden voor een gratis proefles stoelyoga bij Jesper Lagendijk van Facet Ridderkerk via jesper.lagendijk@facetridderkerk.nl of 0180 – 432 350.