Stop geweld tegen vrouwen en meisjes

Van 25 november tot en met 10 december 2022 is het ‘Orange The World’, de internationale campagne om geweld tegen vrouwen en meisjes te stoppen.

In alle lagen van de bevolking komt geweld voor. Iedereen kan er mee te maken krijgen; schoppen, slaan, schreeuwen, vernederen, seksueel geweld of financieel misbruik. In Nederland krijgt één op de vijf vrouwen te maken met partnergeweld en 53 procent van de vrouwen met seksueel grensoverschrijdend gedrag. Ook in Ridderkerk komt geweld nog vaak voor.

Hulp en advies

Maakt u zich zorgen om een familielid, vriendin, buurvrouw, collega of klasgenoot? Bel voor hulp en advies met Veilig Thuis. Dit kan anoniem. Veilig Thuis is het advies- en meldpunt voor huiselijk geweld, kindermishandeling en ouderenmishandeling. U kunt er terecht voor informatie, advies en ondersteuning, om zorgen te bespreken en eventueel een melding te doen.
Heeft u zelf hulp nodig en/of wilt u in gesprek over uw eigen situatie? Ook dan kunt u contact opnemen met Veilig Thuis.

Filomena

Inwoners van Ridderkerk kunnen ook terecht bij Filomena, centrum voor huiselijk geweld en kindermishandeling. Op dinsdag en donderdag kunt u vrijblijvend binnenlopen voor hulp, informatie en contact met ervaringsdeskundigen en professionals. Filomena is te vinden in het GGD-gebouw aan Schiedamsedijk 95, 3011 EN in Rotterdam.

Contact opnemen met Veilig Thuis kan via 0800-2000 of de chat op de website van Veilig Thuis.