Training eenzaamheid en zingeving

Facet Vrijwilligersacademie organiseert twee trainingen over het herkennen van eenzaamheid en zingeving. De training ‘Signalen herkennen van eenzaamheid’ vindt plaats op dinsdag 23 november en de training ‘zingeving’ op woensdag 1 december van 19.00 tot 21.00 uur in Wijkcentrum West, Boksdoornstraat 80.

“We merken dat eenzaamheid onder mensen in de samenleving toeneemt en dat het voorkomt bij alle leeftijdsgroepen. Volgens onderzoekers voelt bijna 40% van de mensen in Nederland zich wel eens eenzaam. Het herkennen van signalen van eenzaamheid kan helpen om actie te ondernemen”, zegt Suat Tas, consulent Vrijwilligerswerk bij Facet Ridderkerk.

De trainingen worden aangeboden door Facet Vrijwilligersacademie in samenwerking met Coalitie Eenzaamheid Ridderkerk. Coalitie Eenzaamheid Ridderkerk wordt gevormd door de gemeente en diverse maatschappelijke organisaties met als doel eenzaamheid in Ridderkerk te verminderen en bespreekbaar te maken.

Aanmelden

Aanmelden kan via de Vrijwilligersacademie: https://vrijwilligersacademie.facetridderkerk.nl of via inschrijven.vsp@facetridderkerk.nl. Voor vragen of meer informatie kan iedereen contact opnemen met Suat Tas via 0180 – 430 440.