Voorlichting over gezonde voeding in Mantelzorg Café

Dinsdag 26 oktober van 14.00 tot 16.00 uur geeft Leefstijlcoach Cathy van Es van Ridderkerk Langer Gezond, in samenwerking met het Mantelzorg Café van Aafje en Karaat Mantelzorg, een interactieve voorlichting over gezonde voeding voor 50-plussers in het Ontmoetingsplein van De Reyerheem van Aafje, Torenmolen 1. De voorlichting is bedoeld voor mantelzorgers, maar ook andere geïnteresseerden zijn welkom. Deelname is gratis, inclusief een gezonde snack en drankje. Na afloop krijgt u een goodiebag.

“Moet ik wel aardappelen eten en hoeveel dan? Wat zijn verzadigde vetten? Hoeveel moet ik drinken op een dag en wat kan ik dan het beste nemen? Is brood eigenlijk wel goed? Het zijn allemaal vragen waar veel onduidelijkheid over bestaat”, aldus leefstijlcoach Cathy van Es van Ridderkerk Langer Gezond. “Goede en gezonde keuzes maken hoeft niet moeilijk te zijn. Aan de hand van de schijf van vijf leg ik uit wat een verstandige basis is voor uw dagelijkse voeding.” Na de pauze zal er een voorlichting worden gegeven over slikproblemen door de Wijkverpleging van Aafje.

Inschrijven kan bij Karaat Mantelzorg via info@karaatmantelzorg.nl of  bij Aafje via Trudie Volker, trudie.volker@aafje.nl. Telefonisch aanmelden mag ook bij Karaat Mantelzorg: 0180 – 763 717. Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.