Voorlichting Valpreventie

Ridderkerk Langer Gezond organiseert in samenwerking met Fysiotherapie Ridderkerk op donderdag 14 juli 2022 een voorlichtingsbijeenkomst Valpreventie. De locatie is het wijkcentrum Bolnes, Noordstraat 255a.

Het voorkomen van een val is belangrijk. Meer dan een derde van de 65-plusser valt minstens 1x per jaar, met alle gevolgen van dien. In 2020 bezochten maar liefst 103.000 ouderen in Nederland de spoedeisende hulp vanwege verwondingen als gevolg van een val. Een val bij ouderen zorgt vaak voor lichamelijke en emotionele schade. Ook de zorgkosten stijgen enorm doordat veel ouderen hulp nodig hebben. Meer bewegen en oefeningen doen kan het evenwicht en de spierkracht van de 65-plusser verbeteren. Hierdoor wordt de kans op een val kleiner.

Als vervolg op de voorlichtingsbijeenkomst organiseert Ridderkerk Langer Gezond in het najaar een cursus valpreventie. Daarin wordt er getraind zullen de verschillende aspecten worden behandeld om het risico en de gevolgen van een val tot een minimum te beperken. Meer informatie over deze cursus volgt tijdens de bijeenkomst op 14 juli.

Deelname aan de voorlichtingsbijeenkomst is gratis. Tijd 19.00 – 21.00 uur, inloop vanaf 18.45 uur. Aanmelden is verplicht en kan via Facet Ridderkerk of Fysiotherapie Ridderkerk. Reserveer snel want er zijn een beperkt aantal plaatsen. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Facet Ridderkerk via 0180 – 432 350 of kijk op de website ridderkerklangergezond.nl