Wandeling centrum Ridderkerk

Op donderdag 26 mei 2022 (Hemelvaartsdag) organiseert Natuurvereniging Eiland IJsselmonde, vanaf 13.30 uur, een wandeling door het centrum van Ridderkerk onder leiding van Aart van Dragt. Verzamelen om 13.30 uur voor het gemeentehuis op het Koningsplein te Ridderkerk. Deelname is gratis

Hoe groen is het Ridderkerkse centrum?

De gemeente Ridderkerk geeft aan, in de Groenvisie die in 2020 is vastgesteld, dat ze de ambitie heeft van Ridderkerk de groenste gemeente van eiland IJsselmonde te maken.  Hoe staat het er voor?

Op wijkbijeenkomsten geven bewoners aan dat ze hun buurt als stenig ervaren, ze willen voldoende groen in hun woonomgeving. Op eenvoudige wijze kunt u testen of uw omgeving wel groen genoeg is. Als eerste, is er vanuit je huis zicht op minimaal drie niet al te kleine bomen?

Ten tweede, heeft de buurt minstens dertig procent bladerdek? Ten derde, is op maximaal 300 meter van de woning een robuuste groene ruimte aanwezig, die geschikt is voor recreatie, wandelen en sport? Als je alle drie hebt afgevinkt woon je wellicht in de groenste gemeente van eiland IJsselmonde!

Dit bespreken we op de wandelexcursie door het centrum van Ridderkerk. Aanmelden kan via de agenda op de website: natuurvereniging-ijsselmonde.nl