Wereldwinkel Ridderkerk 30 jaar

Op zaterdag 10 december viert Wereldwinkel Ridderkerk haar 30ste verjaardag. Iedereen is van harte welkom.

Op deze dag staat de koffie, thee en een sapje met een hapje voor u klaar vanaf 10.00 uur tot 16.00 uur. Het officiele feest zal om 11.00 uur geopend worden door de ambassadeur, Henk van Os, wethouder te Ridderkerk, waarna een muzikale omlijsting volgt door de brassband “Iconic”.

Geschiedenis

Op zaterdag 12 december 1992 opende de toenmalige burgemeester van Ridderkerk Harm Bruins Slot op feestelijke wijze de eerste locatie: Het Pandje aan de Kerksingel. Meer dan 40 vrijwilligers zorgden ervoor dat Het Pandje dagelijks open kon zijn voor de verkoop van Fair Trade producten. Door ruimtegebrek verhuisde de Wereldwinkel op 30 juni 2001 naar de huidige locatie aan de Schoutstraat.