Werken aan een gezonde leefstijl

Is een van de goede voornemens ‘meer bewegen en een gezondere leefstijl’ voor 2022? Dan kan Facet Ridderkerk iets voor u betekenen. Facet heeft een uitgebreid volwassenen- en seniorensport programma met ongeveer 35 verschillende lessen. Deze lessen zoals sport en spel, seniorenfit, dans, yoga en tennis vinden plaats in wijkcentra, gymzalen en sporthallen.

Alle lessen worden gegeven door enthousiaste en gediplomeerde docenten. Jesper Lagendijk, trajectbegeleider en coördinator van het leefstijlprogramma Ridderkerk Langer Gezond bij Facet Ridderkerk: “Naast het bewegen hechten wij veel waarde aan het sociale aspect. Zeker in deze coronatijd waar we al bijna twee jaar in zitten is het belangrijk om fysiek en mentaal bezig te zijn. Het ontmoeten van andere mensen speelt hierin een belangrijke rol.”

De meeste lessen vinden plaats overdag maar er zijn ook enkele lessen in de avonduren. “Sommige lessen zijn geschikt voor beginners, andere lessen voor de meer gevorderde deelnemer. Zo zijn er speciale lessen voor als u slecht ter been bent. De oefeningen worden dan op of met behulp van de stoel gedaan. Andere lessen zijn fanatieker waarbij het tempo hoger ligt. Er wordt dan met gewichten gewerkt aan kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen. Er is dus keuze voor iedereen.” De kosten liggen ongeveer tussen de € 3,00 en € 5,00 per keer. Dit is afhankelijk van de tijdsduur van de les. “Naast het bewegen beschikken wij ook over een leefstijlcoach. Heeft u vragen over voeding, slaap of stress, dan kunt u gratis terecht bij mijn collega Cathy van Es.”

Alle lessen zijn te vinden op facetridderkerk.nl. Wilt u lekker bewegen en gaan werken aan een gezonde leefstijl? Neem dan contact op met Jesper Lagendijk via 0180 – 432 350 of mail jesper.lagendijk@facetridderkerk.nl