Workshop Eenzaamheid voor inwoners in Ridderkerk

De Week tegen Eenzaamheid lijkt nog ver weg. In aanloop hiervan bieden de ouderenadviseurs van Facet Ridderkerk een workshop aan op 5 oktober 2022 van 14.00 tot 16.00 uur, om informatie te geven over eenzaamheid en hoe je in gesprek kunt gaan over eenzaamheid.

Rondom eenzaamheid en sociaal isolement heerst een taboe. Mensen komen er niet graag voor uit dat ze zich eenzaam voelen en/of weinig contacten hebben. Maar het voelen, erkennen en uitspreken van gevoelens van eenzaamheid geeft lucht en soms ook een opening om het proces van vereenzaming te doorbreken. Uit onderzoek blijkt dat er schroom en weerstand ervaren wordt om eenzaamheid bespreekbaar te maken. Men is bang om te stigmatiseren, hebben het gevoel verantwoordelijk te worden voor de oplossing of voelen een persoonlijke weerstand tegen mensen die klagen of klampen.

Door deel te nemen aan deze bijeenkomst maak je kennis met de verschillende vormen van eenzaamheid en krijg je handvaten hoe je eenzaamheid bespreekbaar kan maken. Je krijgt inzicht m.b.t. je eigen schroom en weerstand rond dit brede en veelzijdige begrip.

Facet Ridderkerk hoopt aan het eind van de bijeenkomst dat je in verbinding staat met je eigen gedachten over eenzaamheid. En dat je eenzaamheid herkent en bespreekbaar maakt bij de ander.

Deze gratis bijeenkomst vindt plaats op 5 oktober 2022 van 14.00 tot 16.00 uur.

De bijeenkomst wordt gegeven door Jacqueline Revier en Henny de Wilt,  sociaal werkers ouderen van Facet Ridderkerk. Locatie: de Klinker, van Riebeekstraat 3, 2987 AV Ridderkerk.

Je kunt je aanmelden via de receptie van Facet Ridderkerk 0180 – 432 350.