Workshop ‘Verdiepend luisteren’

Facet Vrijwilligerssteunpunt organiseert dinsdag 14 juni 2022 van 19.00 tot 22.00 uur de workshop ‘Verdiepend luisteren’ in Wijkcentrum West aan de Boksdoornstraat 80. Deze workshop wordt verzorgd door Luistergoud en is bijzonder geschikt voor vrijwillige maatjes, bezoekvrijwilligers, buurtbemiddelaars, meldpuntmedewerkers en schuldhulpverlening. Deelname aan de workshop is gratis.

In deze workshop leren deelnemers verschillende verhaallagen in een gesprek te ontdekken. Na afloop ben je nog meer bewust van dat je vragen moet stellen om een ander te begrijpen.

Een verhaal gaat verder dan alleen de feiten. Ook emoties en gedachten bij de situatie spelen in een verhaal een rol. Net als de betekenis die de persoon eraan geeft. En het raakt ook aan de waarden die voor de ander van belang zijn. Deze vier lagen in een gesprek kunnen aangeboord worden. Tijdens ‘Verdiepend luisteren’ komen zelfervaring van het gelaagde gesprek, weerklinken van waarden in een gesprek en ontdekken van welke vragen wat oproepen aan de order.

Interesse? Aanmelden kan via de Vrijwilligersacademie vrijwilligersacademie.facetridderkerk.nl/ of vrijwilligerssteunpunt@facetridderkerk.nl.

Een gratis account aanmaken voor de Vrijwilligersacademie is eenvoudig en eenmalig, zolang je vrijwilliger bent.

Neem voor meer informatie contact op met Facet Vrijwilligerssteunpunt, via vrijwilligerssteunpunt@facetridderkerk.nl of 0180 – 430 440.