Analoog kabelsignaal Radio Ridderkerk verdwijnt! Wat nu?

Per 6 juli 2021 zal Ziggo de ‘oude’ analoge kabelradio uitschakelen. Dat betekent dus dat ook het geluid van Radio Ridderkerk (107.1 MHz op de kabel) zal verdwijnen.

Dit is makkelijk op te lossen: trek de antenne uit zowel de aansluitdoos in de muur als ook uit de achterzijde van de radio. Zie de afbeeldingen.

Nu is het zaak een draadantenne te maken of kopen en deze achterin de ontvanger te plaatsen. Dit is zelf te maken of te kopen. Een draadantenne kan er zo uit zien:

Ziggo biedt voor haar abonnees ook een gratis draadantenne, deze is hier te bestellen: randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/35265.

Antenne geplaatst? Zoek dan onze etherfrequentie op: 105.7 MHz. Veel luisterplezier via uw eigen antenne!

Wilt u liever toch via kabel blijven luisteren? Dan dient u een aparte, digitale, ontvanger aan te schaffen. Dit kan via Ziggo voor € 50,- (voor abonnees): randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/35264

Het is ook mogelijk ons op andere manieren te ontvangen. Dit zal niet veranderen. Een heel makkelijke manier is luisteren via internet, met een aparte internet-ontvanger of met de computer. Dit staat allemaal op onze website vermeld onder het kopje “radio”.

Heeft u nog vragen of lukt het niet? Stuur ons dan een mail via info@rtvridderkerk.nl. Ons hoofd techniek zal u dan benaderen om te helpen.