29-jarige man aangehouden na gevaarlijk rijgedrag op A38 bij Ridderkerk

In de avond van dinsdag 25 mei 2021, reden politieagenten in een herkenbare dienstvoertuig op de autosnelweg A38 in de richting van Ridderkerk. Plotseling werden ze via de rechterkant over de vluchtstrook ingehaald door een automobilist. Vervolgens zagen ze hem nog meer auto’s aan de rechterzijde via de vluchtstrook inhalen en dat hij bij andere automobilisten aan het bumperklever was.

Naar aanleiding van dit asociale rijgedrag werd de bestuurder staande gehouden op de Rotterdamseweg, Van hem werd een blaastest afgenomen en bleek dat hij onder invloed van alcohol was. De bestuurder blies een F indicatie waarna de 29-jarige man uit Goudriaan werd aangehouden voor het rijden onder invloed. Op het politiebureau in Ridderkerk werd er van de verdachte een ademanalyse test afgenomen. Hij blies 600 UGL waarna zijn rijbewijs werd ingevorderd.

Tegen de verdachte zijn diverse processen-verbaal opgemaakt. Ook heeft de verdachte een rijvaardigheidsonderzoek aangekondigd gekregen. Uit onderzoek in het politiesysteem bleek dat dit al de derde keer in 5 jaar tijd was dat hij voor het rijden onder invloed werd aangehouden. De verkeersofficier zal hier in de strafmaat rekening mee houden.

Foto: Politie