ABN AMRO sluit per 26 maart 2019 de geldautomaat in Ridderkerk aan het Dillenburgplein 13-15. Geldopnamen en stortingen zijn bijvoorbeeld mogelijk bij de geldautomaat aan het Sint Jorisplein 11-12 in Ridderkerk. Op deze locatie is het ook mogelijk om sealbags te storten. Voor het vinden van de dichtstbijzijnde geldautomaat voor opnamen en stortingen kunnen klanten terecht op de website van ABN AMRO.
ABN AMRO ziet al jaren een toename van het aantal PIN betalingen. Daarnaast blijft de bank met ongeveer 1250 geldautomaten verspreid over Nederland voorzien in een landelijke dekking. Klanten van ABN AMRO hebben bovendien de mogelijkheid om geld over te maken via Internet Bankieren en Mobiel Bankieren. Inmiddels maken klanten hier zo’n 85 miljoen keer per maand gebruik van. Naast geld overmaken zijn Internet Bankieren en Mobiel Bankieren onder andere te gebruiken voor het aanpassen van de daglimiet of het inzien van creditcardgegevens.
Financiële zorgcoach voor oudere en minder mobiele klanten
ABN AMRO vindt het belangrijk dat alle klanten hun bankzaken kunnen regelen op de manier die zij prettig vinden, waar en wanneer zij dat wensen. Zo neemt de populariteit van Beeldbankieren steeds verder toe. Inmiddels vinden drie op de vijf hypotheekgesprekken al plaats via Beeldbankieren. Tegelijkertijd zijn er oudere en minder mobiele klanten, die extra ondersteuning nodig hebben bij hun bankzaken. Voor hen introduceerde ABN AMRO de financiële zorgcoach, die onder andere helpt bij het in de eigen omgeving leren omgaan met Internet en Mobiel Bankieren. Bovendien kan de financiële zorgcoach helpen op momenten dat oudere en minder mobiele klanten behoefte hebben aan ondersteuning bij het nemen en praktisch organiseren van financiële beslissingen. Dat is bijvoorbeeld bij het op orde brengen van rekeningen of advies tegen financieel misbruik.
De financiële zorgcoach van ABN AMRO in Ridderkerk is te bereiken via het algemene nummer van ABN AMRO: 0900-00 24 (lokaal tarief).