Acht garantiebanen door bijzondere samenwerking

Het Werkgeversservicepunt werkt sinds kort samen met Promen. Acht mensen kunnen daardoor aan het werk in een garantiebaan bij PostNL.

Promen bemant een afdeling in het pakketsorteercentrum van PostNL in Ridderkerk. Daar werken mensen met een arbeidsbeperking. Ze hebben een afstand tot de arbeidsmarkt. De medewerkers worden door een jobcoach begeleid op de werkvloer. De werkzaamheden kunnen worden aangepast op de mogelijkheden van de kandidaat. Het doel is dat deze mensen na een paar jaar ‘job ready’ zijn en doorstromen naar regulier werk. Hun plek bij PostNL gaat dan naar een nieuwe kandidaat.

Wethouder Laurens Franzen (Werk en Inkomen) bracht vrijdag een werkbezoek aan het sorteercentrum. Hij is blij: “Deze plekken zijn meer dan welkom. Er kunnen nu ook mensen uit Ridderkerk aan de slag bij PostNL. We zijn heel blij met deze toch wel bijzondere samenwerking.”

De bijzonderheid zit hem in het feit dat de gemeente Ridderkerk geen deel uitmaakt van de gemeenschappelijke regeling. Promen is een gemeenschappelijke regeling van zeven andere gemeenten.

Frank Rossel, algemeen directeur Promen: “We zijn heel blij met deze samenwerking. PostNL biedt prachtig en afwisselend werk. Het is voor de kandidaten een mooie start van een nieuwe loopbaan.”