Afgesloten afvalbakken niet veilig voor zwaar vuurwerk Ridderkerk

Gemeente Ridderkerk had vooraf aangekondigd dat handhaving van het vuurwerkverbod en inbraak extra aandacht zouden krijgen. Bij overtredingen wordt streng opgetreden. Om beschadiging zoveel mogelijk te voorkomen, werden containers en prullenbakken tijdens de jaarwisseling afgesloten.

Vanaf maandag 20 december 2021 werden de prullenbaken in de buitengebieden afgesloten. En vanaf maandag 27 december werden de prullenbakken in de wijken afgesloten. Op vrijdag 31 december werden de prullenbakken in het centrum afgesloten.

Hotspots van vernielingen werden gecontroleerd, maar op diverse plaatsen in Ridderkerk zijn veel afgesloten afvalbakken opgeblazen met zwaar illegaal vuurwerk.

De gemeente zet alles op alles om de schade op de vernielers te verhalen. Iemand die wordt betrapt met illegaal vuurwerk of op vernielen, kan rekenen op een stevige aanpak. De totale schade wordt pas later in beeld gebracht.

Op zaterdag 1 januari 2022 worden de prullenbakken in het centrum weer geopend. Vanaf zondag 2 januari 2022 worden de prullenbakken in de wijken en de buitengebieden weer geopend.

Foto’s: Hans Muntz