Afscheid van vrijwilliger Annie

Facet Ridderkerk organiseert al jaren op donderdagochtend van 10.00 tot 12.00 uur een koffie-inloop in WVC Slikkerveer aan de Reijerweg 62. Een klein vast groepje komt wekelijks bij elkaar om koffie en thee met elkaar te drinken, anderen te ontmoeten, gezellig met elkaar te praten en lief en leed met elkaar te delen.

Afscheid Annie de Lange

Donderdag 3 september nam de organisatie afscheid van Annie de Lange die in 2002 is gestart als vrijwilliger bij de koffie-inloop bij Facet Ridderkerk. Samen met andere vrijwilligers heeft Annie ontelbare kopjes koffie en thee ingeschonken. “Dat heb je altijd tot in de puntjes toe goed verzorgd. Je was er iedere week, omdat je het gezellig vindt met de dames en om een potje scrabble met elkaar te spelen. Naast de gezelligheid, heb jij je taak als vrijwilliger altijd heel serieus genomen en je verantwoording genomen. Dat is zeker iets wat ik waardeer! Ook jij bent één van de vrijwilligers bij Facet die op hoge leeftijd (85 jaar) nog actief is voor de medemens in Ridderkerk. Je bent een absolute doorzetter en daarom zijn wij ook heel trots op jou ”, vertelt Henny de Wilt, ouderenadviseur bij Facet Ridderkerk. “Ik heb je leren kennen als een vriendelijke dame die zorgzaam is en veel geeft aan anderen, je bent bescheiden en je wil liever niet op de voorgrond staan. Vandaan daar dat ik jou toch even in het zonnetje wil zetten. Namens iedereen van Facet Ridderkerk: heel erg bedankt voor je jaren lange inzet tijdens koffie-inloop in Slikkerveer. Door jouw trouwe komst en enthousiasme, samen met Ria en vroeger met Gre, hebben vele ouderen in Slikkerveer deze leuke en gezellige koffieochtenden gehad. Annie nogmaals heel erg bedankt en ik hoop je nog vaak zien tijdens de koffie inloop.”

U bent van harte welkom

Door de coronacrisis heeft de koffie-inloop tijdelijk stil gelegen, maar gelukkig kunnen belangstellenden elkaar weer ontmoeten tijdens deze activiteit. De ruimte is zo ingedeeld dat de 1,5 meter afstand kan worden gewaarborgd. Daarom nodigt Facet Ridderkerk u uit om langs te komen voor een ‘bakkie’ of een gezellig praatje; juist in deze tijd hebben mensen behoefte aan contact met elkaar. Aanmelden is niet nodig!