Akkoord vier partijen Ridderkerk zo goed als rond

De wethouders van het nieuwe college van burgemeester en wethouders kunnen waarschijnlijk in de gemeenteraadsvergadering van donderdag 12 mei 2022 worden benoemd. Dat verwachten de delegaties van Partij 18PLUS, SGP, CDA en VVD die met elkaar onderhandelen over de vorming van een nieuw dagelijks bestuur van Ridderkerk voor de periode 2022-2026.

,,Het coalitieakkoord is zo goed als rond. De komende dagen leggen we er de laatste hand aan”, zegt Henk van Os. Zijn Partij 18PLUS kwam als grootste uit de bus bij de gemeenteraadsverkiezingen van 16 maart en nam het initiatief voor de gesprekken tussen alle partijen in de raad. Op basis van deze gesprekken vonden Partij 18PLUS, SGP, CDA en VVD elkaar om de komende vier jaar samen te werken. De afspraken die zij maken voor de gezamenlijke koers worden opgeschreven in het coalitieakkoord.

Aan de andere partijen in de raad en aan een groot aantal maatschappelijke organisaties in Ridderkerk is om inbreng gevraagd. ,,We zijn erg blij met al deze bijdragen. We bedanken iedereen die met ons heeft willen meedenken over de zaken die de komende vier jaar belangrijk zijn”, aldus Henk van Os.

De vier partijen verwachten het coalitieakkoord 2022-2026 begin mei te kunnen presenteren aan de gemeenteraad en de inwoners van Ridderkerk.